Wednesday, 30 March 2016

Lush Bath Bomb Review: Honey Bee.

Ahhhh, Lush. The word that makes most bloggers squeal with joy - including my own. I love the place! Yesterday I was in the city with my mum, so, with a few coins jangling in my pocket, I walked into Lush. I was originally going to get The Comforter, but considering that a) it cost more than I had and b) I had already tried the shower gel so I wanted to switch things up a bit, so I got the Honey Bee bath bomb. This thing is soooo pretty - I mean, just look at it!
I do feel that it is a real bang for your buck. I mean, I paid $6.50 (about 12 pounds? I think) for this, and I've gotten three uses out of this already. All the baths were still amazing considering the smaller portions I used, and I do have a feeling I'll be buying this again in the future.

However, they say to get the bad stuff out of the way first. So here are the minor complaints about it:
  • I was under the impression that all Lush bath bombs have bubbles. And I haven't had a bubble bath since I was ten years old. So I was kinda looking forward to that side of things. There weren't any bubbles, to say the least. But this is my own fault for not realising that, and the bath itself was still amazing.
  • This is going to sound really rude and horrid... But the colour it turned the bath? It looked like I'd peed in it. Once again, this didn't really change my opinion on the product and it was really good... But a bath is warm. So is pee. Really, it actually grossed me out a bit, because it felt like I was lying in a bath of my own piss.
However, I still really liked the bath! Neither of those things would stop me from buying it again (which I do think I'll be doing) and they're only minor problems. Now, let's get to the good side of this product:
  • The price! I really cannot afford some of the more expensive Lush stuff, mainly because... Well, when I get $5 every once in a blue moon, I'm not exactly going to rush to buy a 100ml shower gel for 10 bucks, am I right? But I really like that as well as having some more expensive products, they also have smaller bargains that others can afford as well.
  • The smell. Hands down, I love the smell. It smells like honey, obviously, but it also smells like so much more. It's BRILLIANT!! I don't even know how to describe it - kinda like honey mixed with a bit of spice? All I know is that you'll be finding every way possible to get into your bathroom the next day because it just smells so damn amazing!
  • It totally moisturises you. My skin was baby soft after this, and it was soooo soothing for me. It goes all the way through - Lush is no knockoff moisturiser! I was definitely very sleepy after this!
  • How many uses you can get out of it. I'm going to do a bit of maths now. So I think this will last me for 4 washes. 6.50 divided by 4 equals 1.15, or near that. And it does all of the above. I was really impressed by this side of things and it just makes me even more excited to try another bath bomb!
Overall, whilst the Honey Bee does have a few miniscule complaints from me, all around I was really impressed with this product. It does the job brilliantly, is extremely affordable, and has some major perks to it. This is a product I highly recommend! What are your favourite Lush products? Tell me in the comments below.

El xx  

15 comments:

  1. Wow, this sounds really nice. I love your reviews - so honest & thorough! If your looking for bubbles, I'd recommend a bubble bar instead of a bath bomb xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Beth! Your reviews are much better than mine, but thank you for the compliment. I will definitely give a bubble bar a try, I should've realised from the name!

      Delete
  2. This sounds like and absolute gem! Lovely review! My favourite bath bomb from lush has to be golden wonder at Christmas time! It's soooo big! And also makes the bath look like the sea!xx

    Check out my recent?
    www.hannahporterx.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! It is, I love it. Ooooh that sounds nice, I'll have to keep an eye out for it!
      El xx

      Delete
  3. Great review! You should definitely try the comforter when you get chance. :)

    Love Lou
    xxxxxxxx
    www.louloves01.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Lou! Yeah I definitely plan to try that at some point, it sounds amazing!

      Delete
  4. I love lush, but personally I think it's really reasonable, but that's probably cos I'm older than you and do babysitting :) I love how it's all natural too, huge bonus. (btw it's not 12 pounds, it's about 3 pounds xx)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who doesn't? And hopefully I'll start getting more cash so I can start getting the other stuff as well. And yeah, that's a mahousive bonus!*Smacks head* why am I so dumb?

      Delete
  5. Great post, here in England Honey Bee is £3.50 which makes it around the same price it is there (google conversions, oh you are useful). I've not tried this bath bomb from Lush but it looks really nice. My favourite lush scent is Rose Jam, particularly the bubble bar. I haven't been in there for a while becuase I find it quite expensive for bath bombs and would rather spend my money on clothes and that aha.

    pinksmartiesblog.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Yeah I am absolutely mortified at my terrible conversions, will use that! Give it a try, it's well worth your money. Oooh that sounds lovely, will look out for it! Yeah it is, but it is well worth the spend!
      El xx

      Delete
    2. Oh and also El, it's the bubble bars that create bubbles, not the bath bombs they just fizz and make your bath all slimy and sparkly and awesome. Just something to look out for.

      Delete
  6. And you keep making me want to go to Lush even more hahaha This review was really nice! I don't like honey so maybe this might not be the one for me hahaha But I'll keep my mind open when I finally go! Let's hope it's gonna be soon!

    onmywayacqua.blogspot.com | Acqua xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're going to have so much fun when you get there, believe me! Thank you! Yeah, maybe not, but they have so many different bath bombs and bubble bars and shower gels you'll be bound to find something!
      El xx

      Delete
  7. I'm with you and LOVE lush and I think their products are absolutely amazing :) This bath bomb smells soooo good and it's great how many uses you got out of it ! You did make me giggle with it looking like pee bit though hehe :)

    lots of love, Marianne xxx

    http://myhappybubblexx.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your lovely comment! Yaaaaas, who doesn't love Lush? And the bath bomb was heavenly! Bla haha I get my moments :)

      El xx

      Delete